10 نقطه تاریخی که باید در ریبیرای، منطقه دیدنی پورتو دیدن کنید

به گزارش مجله صادق ویلا، منطقه شلوغ ریبیرا (Ribeira) گلچینی از دیگر بخش های شهر پورتو است. سواحل پذیرای این منطقه، همه افراد از مردم محلی گرفته تا دانشجویان و گردشگران را به سوی خود جذب می نماید. به عنوان یک مرکز تاریخی و منطقه ای که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته، در اینجا چیزهای دیدنی زیادی وجود دارد و کیفیت تصاویر تماشایی چشم انداز رودخانه با کافه ها، ساختمان ها و مجسمه ها به جذابیت آن افزوده است. در این منطقه چندین نقطه دیدنی وجود دارد که در هنگام بازدید از این محله فوق العاده باید آنها را ببینید و لذت ببرید.

10 نقطه تاریخی که باید در ریبیرای، منطقه دیدنی پورتو دیدن کنید

خانه شاهزاده

خانه شاهزاده (Casa do Infante) که در قرن چهاردهم میلادی ساخته شد، اولین گمرک پورتو (مشهور به گمرک قدیمی) بود و مسئولیت کنترل کالاها و مسافرینی را بر عهده داشت که به داخل و خارج از کشور پرتغال مسافرت می کردند. در اواخر قرن چهارده میلادی، هنریِ ناوبر در این مکان به دنیا آمد، و از آن موقع به کاسا دو اینفانچه (Casa do Infante) به معنی خانه شاهزاده مشهور شد. با وجود قدمت ساختمان -که به بیش از 600 سال می رسد- ظاهر امروزیِ آن از قرن هفدهم میلادی به جا مانده که در آن موقع روی ساختمان بازسازی هایی صورت گرفت.

رستوران دُم تونو

نشستن کنار رودخانه، نوشیدن یک نوشیدنی مطبوع و لذت بردن از تماشای منظره ها تماشای در کنار یک وعده غذای فراموش نشدنی می تواند تجربه ای عالی را رقم بزند. رستوران دم تونو (Dom Tonho) همه این لذت ها به علاوه یک تجربه شخصی و حضور داخل ساختمانی که صدها سال قدمت دارد را پیش روی شما می گذارد. بخشی از رستوران و بار آن از دیوارهایی مربوط به سده های میانه ساخته شده، که زمانی دیوار شهر بودند.

مکعب برنزی

تاریخ همواره به معنای چیزی باستانی نیست. تاریخ مدرن پورتو نیز به مقدار تاریخ کهن این شهر را نمایندگی می نماید. در مرکز میدان ریبیرا، یک مکعب برنزی بزرگ به عنوان نمونه ای از هنر معاصر توجه زیادی را به خود جلب می نماید. این اثر که در سال 1982 ساخته شده نزدیک به آبنمایی متعلق به قرن هفدهم میلادی واقع است و به شکل جالبی دو دنیای قدیم و نو را با هم ترکیب می نماید.

مجسمه اسب سوار پدروی چهارم

آثار هنری به جامانده از عصر پدروی چهارم در جای جای پورتو و لیسبن یافت می گردد. اما مجسمه پدروی چهارم (Estatua Equestre de D. Pedro IV) به علت قرار گرفتن در محل به یادماندنی آونیدا داز آلیادوس (Avenida dos Aliados) جالب توجه است. این مجسمه علاوه بر اینکه پادشاهی پرتغال و تاریخ مشترک آن را با برزیل نمایندگی می نماید، مکان دیدار بسیار خوبی هم است، زیرا این مجسمه یکی از مشهورترین ساختارهای نمادین شهر است.

کلیسای سانتا کلارا

کلیسای سانتا کلارا (Igreja de Santa Clara) متعلق به قرن 15 میلادی احتمالا یکی از معروف ترین و زیباترین آثار چوبی پرتغال و بعلاوه بازتابی از سبک های باروک و روکو (اواخر باروک) است. خارج ساختمان کلیسا آن چنان ساده است که احتمالا جستجو برای پیدا کردن آن کمی سخت باشد، اما این تلا ش پس از عبور از درگاه تاریخی ساختمان و مشاهده جزئیات فراوان آن در سقف و کف نتیجه خواهد داد.

پرولا دو بولهو

نظرتان درباره خرید کردن از یک مغازه خواروبارفروشی قدیمی چیست؟ اگرچه پرولا دو بولهو (A Pérola do Bolhão) به مقدار باقی آثار تاریخی موجود قدمت ندارد، اما امکانی فراهم می نماید تا بازتماشامایندگان چیزی شبیه به خرید از یک مغازه خواروبارفروشی کلاسیک در اوایل 1900 میلادی را تجربه نمایند. این محل برای خرید انواع میوه های خشک، پنیر، روغن زیتون و نوشیدنی عالی است.

دیوار فرناندینا

در پورتو، برترین راه برای حداکثر تجربه و لذت ممکن، پیاده روی است. وقتی قدم زنان در حال کاوش شهر هستید اطمینان پیدا کنید که از کنار دیوار فرناندینا (Muralha Fernandina) گذشته اید. اگرچه بسیاری از دیوارهای قدیمی دیگر وجود ندارند و بعضی داخل ساختمان های دیگر شهر ادغام شده اند، اما این منطقه به جامانده از دیوار همچنان ارزش بازدید و کوشش برای نگاهی به گذشته را دارد؛ بخصوص اگر بدانید این دیوار به جامانده از عصر رومیان زمانی به حفاظت از شهر یاری می کرد.

آلمینهاس د پونته

آلمینهاس د پونته (Alminhas da Ponte) یا آلمینهاسِ پل دم لوئیس (Dom Luís)، یک عبادتگاه تاریخی ساده است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. طبق روایت تاریخی، زمانی که ساکنین شهر قصد داشتند در جنگ شبه جزیره از حمله ارتش فرانسه بگریزند، پلِ شناور پورتو واژگون شد. پل قادر به تحمل وزن بالا نبود و بنابراین با واژگونی اش حدود 4000 انسان به درون رودخانه دورو فرورفته و به کام مرگ کشیده شدند. امروزه هرکس که برای تماشا آرامگاه برنزی ساخته شده برای کشته شدگان حادثه در این نقطه توقف می نماید، می تواند گل یا شمعی را که روشن نموده در کنار گل و شمع دیگران بگذارد.

کاپلا د لادا

به عنوان یک کشور کاتولیک کلیساهای پرتغال همواره ارزش آن را دارند که نگاهی به آنها انداخته گردد. کاپلا د لادا (Capela da Lada) دورتر از مجموعه کافه ها و رستوران ها در منطقه مرکزی ریبیرا، اما در کنار رودخانه درست قبل از رسیدن به پل دم لوئیس واقع شده است. سیمای معماری و طراحی جزئیات در داخل و خارج این عبادتگاه کوچک و صمیمی، آن را به یکی از محل های تماشای هنگام بازدید از پورتو بدل می نماید.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1403 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1613

به "10 نقطه تاریخی که باید در ریبیرای، منطقه دیدنی پورتو دیدن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نقطه تاریخی که باید در ریبیرای، منطقه دیدنی پورتو دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید